OPĆI UVJETI NABAVE ROBE I USLUGA
UVODNE ODREDBE
Ovi se Opći uvjeti („Opći uvjeti“) primjenjuju na prodaju roba i usluga društva Neostore Platform j.d.o.o iz Zagreba, Plavnička ulica 5, OIB: 88354761571 („Neostore“) uz uvjete sadržane u sadržane ugovorima između Neostore i Kupca („Ugovor“), ako nisu u suprotnosti s uvjetima i odredbama sadržanim u takvim Ugovorima, sukladno članku 295., stavak 3. Zakona o obveznim odnosima („ZOO“). Ovi su Opći uvjeti jedine odredbe i uvjeti sukladno kojima Neostore posluje s osobom kojoj prodaje svoje robe i/ili usluge („Kupac“), osim u slučaju kad Neostore pisanim putem pristane na kakve druge uvjete (na primjer uvjete kupnje / uvjete nabave koje je odredio Kupac). Kada se Neostore i Kupac navode zajedno biti će označeni kao „Stranke“.
Ovi Opći uvjeti primjenjuju se samo pod uvjetom da je Kupac pravna osoba, obrt ili javnopravno tijelo.
Sklapanje Ugovora
Članak 1.
- Obavijesti kojima Neostore odgovara na upit Kupca nisu obvezujuće čak ni u slučaju kada se njima priopćavaju cijene, naknade, rokovi i druge tehničke specifikacije; tehničke informacije ili prijedlozi rješenja isporučitelja kao što su primjerice opisi ili primjerci. Ugovor se smatra sklopljenim tek u trenutku kada Neostore i Kupac pisanim putem potpišu Ugovor kojim će se regulirati predmet (Usluge i/ili Roba koju Neostore pruža) i Naknada/Cijena koju Kupac plaća u odnosu na predmet Ugovora.
- Ugovor te Opći Uvjeti sadrži potpuni dogovor Neostorea i Kupca u odnosu na predmet Ugovora, te su sva međusobna prava i obveze u odnosu na predmet Ugovora regulirana isključivo Ugovorom i Općim uvjetima. Ugovor, zajedno s Općim Uvjetima, nadilazi sve eventualne ranije bilo pisane bilo usmene sporazume i/ili ugovore i/ili razumijevanja u vezi odnosa koji su regulirani Ugovorom, te su isti nevažeći i neobvezujući za Stranke.
Usluge
Članak 2.
- „Usluge/Usluga“ znači bilo koju aktivnost koju Neostore pruža Kupcu radi zadovoljavanja potreba i/ili, interesa Kupca ili trećih osoba u čijem interesu Kupac djeluje. U slučaju sumnje, isporučuje li Neostore Uslugu ili prodaje Robu, smatra se da Neostore isporučuje Uslugu. Odredbe ovog članka primjenjuju se u odnosu na Usluge koje Neostore pruža Kupcu na temelju Ugovora te ovih Općih Uvjeta. Na pružanje Usluga ne primjenjuju se odredbe članka 6. – 8. ovih Općih uvjeta u slučaju da su suprotni odredbama članka 2. – 5. Općih Uvjeta.
- Usluge Neostorea te rok u kojem će se izvršiti Usluge definirane su Ugovorom. Rezultat izvršenja Usluge Neostorea predstavlja Isporučevinu te znači svaki savjet, komunikaciju, informaciju, tehnologiju ili drugi sadržaj koji Neostore pruži Kupcu na temelju Ugovora te Općih uvjeta („Isporučevina“).
- Smatrat će se da je Kupac u cijelosti suglasan sa sadržajem bilo koje Isporučevine, koje mu je Neostore uputio i/ili učinio dostupnim u bilo kojem obliku, ako u roku od 8 (osam) dana od dana primitka Isporučevine ne istakne obrazloženi pisani prigovor u vezi s Isporučevinom, u skladu sa stavkom 2.4. ovog članka Općih uvjeta.
- U slučaju da Kupac ima bilo kakve primjedbe i/ili prigovore i/ili želi prijaviti bilo kakve nedostatke na bilo koju Isporučevinu koju je nastala izvršenjem Usluga i/ili ispostavljenu fakturu Neostorea i/ili Kupac ima neku drugu primjedbu na rad Neostorea vezano za Ugovor s Neostoreom, Kupac je dužan najkasnije u roku 8 (osam) radnih dana od dana primitka fakture Neostorea u kojoj je navedena pojedina Usluga ili isporuke Isporučevine ili izvršenja radnja koju Kupac smatra spornom pisano obavijestiti Neostorea o svom prigovoru i/ili primjedbi i/ili nedostatku u odnosu na fakturu ili Isporučevinu ili radnju uz detaljno obrazloženje; te zahtijevati od Neostorea da otkloni nedostatak odnosno da izvrši Usluge koje eventualno nisu izvršene uz detaljno obrazloženje načina na koji želi da se nedostatak otkloni odnosno Usluge izvrše. Neostore će ispitati osnovanost primjedbe te će (i) ili u roku od 3 (tri) radna dana odbiti takvu primjedbu obrazloženim pisanim očitovanjem (ako smatra da je primjedba neosnovana) (ii) sukladno primjedbi izvršiti uklanjanje nedostataka u roku koji je objektivno potreban za uklanjanje nedostataka.
- Pojedina od Usluga Neostorea se smatra uredno prihvaćenom od strane Kupca protekom roka iz stavka 2.3 ovog članka ili u slučaju primjedbe sukladno članku 2.4 ovih Općih Uvjeta, Kupčevim primitkom odgovora Neostorea kojim se odbija primjedba ili isporukom Isporučevine s uklonjenim nedostatkom. U slučaju da je sljedeća od Usluga Neostorea vezana za dovršetak prethodne Usluge, Neostore je ovlašten započeti s izvršenjem sljedeće Usluge nakon uredne isporuke Isporučevine prethodne Usluge bez potrebe za ishođenjem odobrenja/suglasnosti Kupca.
- S obzirom na narav Usluga, Neostore je u svakom slučaju ovlašten na djelomično ispunjenje bilo koje Usluge, te je Kupac dužan primiti djelomično ispunjenje bilo koje Usluge, za što će Kupac platiti Neostoreu punu Naknadu utvrđenu Ugovorom. U slučaju sumnje smatrat će se da je pojedina od Usluga djelomično ispunjena u trenutku s kojim je Neostore započeo s obavljanjem bilo koje radnje usmjerene na ispunjenje Usluge, a posebice, no ne isključivo, ako je Neostore započeo s bilo kojom pripremnom radnjom nužnom za izvršenje Usluge kao što je pregled onoga što je Kupac dostavio sukladno stavku 5.1 ovih Općih uvjeta, neovisno o razlozima zbog kojih do potpunog ispunjenja odnosne Usluge nije došlo.
- Neostore će Kupcu pružati Usluge isključivo na način i u opsegu koji su izričito određeni odredbama Ugovora te Neostore, niti jedan njegov član niti zaposlenik, ni u kojem slučaju, niti u bilo kojoj mjeri nije odgovoran, niti u bilo kojem pogledu jamči za:
- istinitost, vjerodostojnost, sukladnost s propisima, vremensku valjanosti, točnost informacija koju dostavlja i/ili pribavlja Kupac. Neostore nije dužan upozoriti Kupca na eventualne nedostatke u vezi s navedenim;
- uspjeh u postupcima bilo kakvog natječaja i/ili odobravanja kredita i/ili pregovora i/ili u bilo kojim drugim postupcima u vezi kojih Neostore pruža Usluge Kupcu. Neostore na bilo koji način ne jamči da će Kupcu ikakva sredstva biti odobrena i/ili isplaćena;
- bilo koju od poslovnih odluka Kupca, niti Neostore donosi bilo kakve odluke iz domene Kupca;
- bilo kakvu naknadu imovinske i/ili neimovinske štete i/ili izgubljene koristi radi negativne odluke bilo kojeg tijela i/ili osobe radi neisplate ili djelomične neisplate sredstava, jer to nije Neostoreova obveza niti isti za to odgovara, te Kupac ne može takvu naknadu ni u kojem slučaju potraživati od Neostorea;
- za uspjeh u ostvarivanju ciljeva Kupca, neovisno jesu li Neostoreu poznati ili ne.
- U vezi s izvršenjem Usluga Neostore ne odgovara za greške servera i trećih sustava, neovlašteno prikupljanje podataka od strane Kupca, bugove, viruse, greške uzrokovane softverom koji nije uveden od strane Neostorea, a koji na bilo koji način utječu na izvršenje Usluge. U slučaju prethodno opisanih razloga, Neostore može zastati s izvršenjem Usluga dok Kupac ne ukloni takve nedostatke ili Neostore može, sukladno vlastitoj diskrecijskoj odluci, izvršiti Dodatne Usluge kako bi ispravio navedene nedostatke pod uvjetom da mu Kupac plati naknadu u skladu sa člankom 4., stavkom 4.4 ovih Općih uvjeta.
- U slučaju da Neostore na zakonit način i pravomoćnom sudskom odlukom bude proglašen odgovornim za štetu ili izmaklu korist na strani Kupca, takva naknada štete ili izmakle koristi ni u kojem slučaju ne može prijeći iznos Naknade utvrđene Ugovorom za izvršene Usluge.
- Neostore može angažirati druge stručne osobe radi ispunjenja Ugovora. Neostore odgovara za rad takvih osoba kao za svoje vlastite postupke.
- Neostore ima pravo trajno i nenaplatno koristiti ime Kupca kao referencu u svakoj vrsti poslovne komunikacije, pružanju ponuda, sudjelovanju na natječajima, na svojim mrežnim stranicama i sl.
Usluge na predmetima u vlasništvu Kupca
Članak 3.
- Odredbe ovog članka primjenjuju se u slučajevima kada Kupac predaje Neostoreu uređaj u svom posjedu kako bi Neostore mogao na istom izvršiti određene Usluge, a kao što su popravak, unaprjeđenje uređaja ili druga radnja.
- U slučaju da Kupac predaje Neostoreu uređaj radi izvršenja Usluge (popravak, unaprjeđenje ili druga radnja), primitak uređaja od strane Neostorea se konstatira radnim nalogom.
- Neostore će vratiti uređaj Kupcu isključivo uz predočenje radnog naloga koji je potpisan od predstavnika Neostorea. Rok za preuzimanje uređaja je 15 (petnaest) dana od završetka Usluge.
- U slučaju da Kupac ne preuzme uređaj u roku od 15 dana od obavijesti o izvršenju Usluge, Neostore ima pravo na naknadu za skladištenje uređaja u iznosu od 1,00 eura/dan. Nakon isteka roka od 15 dana od obavijesti o izvršenju Usluge Neostore ne odgovara za propast, gubitak, oštećenje ili druge štete na uređaju.
- Neostore ima pravo zadržanja na uređaju sukladno odredbama članka 72. ZOO-a te je ovlašten na temelju članka 75. ZOO-a sve svoje troškove koje je imao u svezi Usluga i drugih troškova naplatiti iz vrijednosti ostvarene prodajom uređaja trećim osobama.
- Neostore NE ODGOVARA za pohranjene podatke i programsku opremu na predanom uređaju. Kupac je dužan sebi napraviti sigurnosnu kopiju. Kupac je odgovoran za pravilno licenciranje i poštovanje autorskih prava u vezi uređaja.
- Neostore se obvezuje se sukladno Uredbi EU 2016/679 Europskog parlamenta i Vijeća od 27. travnja 2016. (GDPR) čuvati povjerljivost svih osobnih podataka na uređaju te će osobnim podacima pristupati isključivo kada je to nužno radi izvršenja Usluge.
Naknada za Usluge
Članak 4.
- „Naknada“ predstavlja iznos koji Kupac plaća Neostoreu u odnosu na Usluge. Naknada za Usluge je definirana Ugovorom. Neostore ima pravo Kupcu dati uvjetni popust u odnosu na sve ili pojedine Usluge.
- Kupac je dužan svoje obveze isplate Naknade ispunjavati uplatama pripadajućeg iznosa Naknade na račun Neostorea broj (IBAN): HR6223600001103028837 otvoren kod Zagrebačka banka d.d. ili na drugi račun naznačen u fakturi koju je na temelju Ugovora Neostore izdao Kupcu pri čemu će se smatrati da je uplata izvršena s danom kada su sredstva pristigla na naznačeni račun i Neostore s njima može slobodno raspolagati. Ako Ugovorom nije drugačije određeno, Kupac se obvezuje naknade platiti Neostoreu na temelju fakture koji će biti dostavljeni Kupcu, s dospijećem plaćanja u roku od 15 dana od dana izdavanja pojedine fakture, osim ako je na fakturi naznačeno drugačije (npr. u slučaju kada Naknada dospijeva danom izdavanja fakture ili nekim drugim Ugovorom specificiranim događajem).
- Ako zbog nepravodobne ili pogrešne dostave potrebnih podataka za izvršenje Usluga, Neostore mora ponovo izvršiti Uslugu ili mora mijenjati Isporučevinu već isporučene Usluge, Neostore ima pravo na dodatnu naknadu koja se određuje sukladno stvarnom uloženom vremenu Neostorea potrebnog za izvršenje Usluge pomnoženo s osnovicom u iznosu od 100,00 EUR. (npr. za sedam sati rada Neostore ima pravo na naknadu u iznosu od 700,00 EUR).
- U slučaju da Kupac, osim Usluge koja je definirana Ugovorom zatraži izvršenje dodatnih usluge („Dodatne Usluge“) naknada za takve Dodatne Usluge se određuje sukladno stvarnom uloženom vremenu Neostorea potrebnog za izvršenje Dodatne Usluge pomnoženo s osnovicom u iznosu od 100,00 EUR. (npr. za sedam sati rada Neostore ima pravo na naknadu u iznosu od 100,00 EUR). Dodatne Usluge se mogu pružati i bez da su iste navedene u Ugovoru pod uvjetom da postoji pisani dokaz o Kupčevoj narudžbi takvih Dodatnih Usluga.
- Za slučaj obračuna plaćanja Naknade prema utrošenom satu, utrošeni sati se obračunavaju prema realno utrošenom vremenu za pružanje Usluga, što znači da ako je primjerice za pojedinu radnju utrošeno samo 15 minuta tada će Kupcu za navedenu radnju biti obračunato 1/4 ugovorene satnice, dok je 15 minuta najmanja obračunska jedinica.
- Ako, nakon sklapanja Ugovora postane razvidno da postoji opasnost od neplaćanja od strane Kupca, uslijed neispunjenja ugovornih obveza od strane Kupca, a što uključuje, ali nije ograničeno na, prezaduženost ili nesposobnost za plaćanje Kupca ili kašnjenje Kupca u plaćanju dospjelih a neplaćenih računa, Neostore ima pravo obustaviti isporuke koje proizlaze iz Ugovora dok Kupac u cijelosti ne izvrši sva plaćanja ili ne dostavi odgovarajuće osiguranje plaćanja. Nadalje Neostore će biti ovlašten raskinuti Ugovor nakon što bezuspješno protekne dodatan razuman rok odobren Kupcu od strane Neostorea unutar kojeg se ima izvršiti plaćanje ili dostaviti odgovarajuće osiguranje plaćanja.
- Neostore će ispostaviti račun posljednjeg dana u mjesecu za tekući mjesec, ako se Usluga pruža u razdoblju u više mjeseci. U slučaju jednokratne Usluge, Neostore izdaje fakturu po izvršenju Usluge (neovisno o primjedbama Kupca).
- U slučaju prestanka Ugovora na bilo koji način, uključivo i slučaj raskida Ugovora iz bilo kojeg razloga, Neostore ima pravo zadržati sve eventualno primljene iznose do dana prestanka Ugovora na ime Naknade plaćene kao predujam odnosno Naknade plaćene na ime izvršenih Usluga te učiniti dospjelim s danom prestanka Ugovora i od Kupca zahtijevati isplatu svih preostalih, neplaćenih iznosa Naknada pri čemu Neostore ima pravo Kupcu obračunati, a Kupac je dužan platiti i Naknadu za sve i bilo koje poduzete radnje i/ili djelomično ili potpuno izvršene Usluge do dana prestanka Ugovora.
- U slučaju da je Neostore Kupcu Ugovorom odobrio popust na određenu Uslugu, a Neostore raskine Ugovor zbog povrede obveze Kupca, Kupac gubi pravo na dodijeljeni popust te Neostore ima pravo naplatiti i razliku između iznosa Naknade s popustom te punog iznosa Naknade. Kupac je dužan takvu razliku platiti u roku od 15 dana od raskida Ugovora.
- U slučaju da je prilikom izvršenja Usluge nužno podmiriti određene sudske, upravne pristojbe, izvršiti plaćanja trećim osobama, snositi troškove prijevoda, javnobilježničke troškove, odvjetničke troškove, troškove prijevoza, Neostore nije dužan snositi takve troškove, već će o potrebi plaćanja istih obavijestiti Kupca. U slučaju da Kupac ne podmiri takve troškove u roku koji je odredio Neostore, Neostore ima pravo sam podmirit takve troškove te takve troškove naplatiti od Kupca.
Obveze Kupca vezano za Usluge
Članak 5.
- Kupac je dužan surađivati s Neostoreom u vezi izvršenja Usluga koje Neostore pruža na temelju Ugovora. Kupac je dužan na zahtjev i u roku koji je određen od strane Neostorea poduzeti sve radnje (dostaviti dokumente, dati informacije, dostaviti uređaj ili napraviti neku drugi radnju) kako bi Neostore uspješno izvršio Uslugu. U slučaju Kupčevog kašnjenja u odnosu na poduzimanje radnji određenih od strane Neostorea, rok Neostorea za izvršenje Usluga se produžuje razmjerno vremenu kašnjenja Kupca. Neostore nije dužan provjeravati ili preispitivati točnost, potpunost, valjanost, prikladnost, ekonomsku vrijednost radnji koje Kupac izvrši sukladno ovom stavku Ugovora.
- U slučaj da je isto nužno za pružanje Usluga, Kupac je dužan Neostoreu dopustit pristup svojim sustavima, opremi, domeni, kao i staviti mu na raspolaganje sve svoje lozinke i korisnička imena.
- Kupac jamči da posjeduje da sva prava intelektualnog vlasništva koja su potrebna za izvršenje Usluga, kao i da je Neostore prilikom izrade Isporučevine ovlašten izvršavati preinake, izvedenice ili druge radnje na svim dijelovima intelektualnog vlasništva sadržanim u materijalima Kupca. Neostore ni na koji način nije odgovoran za bilo kakvu štetu trećoj osobu u slučaju da se jamstvo iz ovog stavka utvrdi netočnim, već će za isto odgovarati Kupac.
Roba
Članak 6
- Odredbe ovog članka primjenjuju se u odnosu na prodaju Robe koje Neostore prodaje Kupcu na temelju Ugovora te ovih Općih Uvjeta. Na prodaju Robe ne primjenjuju se odredbe članka 2. – 5. ovih Općih uvjeta u slučaju da su suprotni odredbama članka 6. – 8. Općih Uvjeta.
- „Roba“ znači stvari koje Neostore prodaje Kupcu na temelju Ugovora. Roba koju Neostore prodaje Kupcu je definirana Ugovorom.
- Vlasništvo nad Robom neće prijeći na Kupca sve dok Neostore ne primi cjelokupan iznos obveze plaćanja ugovorene cijene Robe koju prodaje Kupcu. U slučaju kašnjenja u plaćanju od strane Kupca, Neostore ima pravo raskinuti Ugovor i ponovno preuzeti posjed Robe u odnosu na koju je pravo vlasništva bilo pridržano o trošku Kupca, uključujući sve tražbine ili prava koje Kupac ima prema trećim osobama u pogledu iste. Kupac je dužan predati posjed Robe u roku od tri dana od kada ga je Neostore pozvao na vraćanje Robe.
- Rizik slučajnog gubitka ili oštećenja Robe prelazi na Kupca u trenutku kada Roba više ne bude u posjedu Neostorea (neovisno nalazili se ista u prostorijama Neostorea) ili u prostorijama dobavljača Neostorea, a u slučaju kupovine s dostavom u trenutku isporuke Robe špediteru, prijevozniku ili bilo kojoj trećoj pravnoj ili fizičkoj osobi koja treba izvršiti dostavu. Ako Roba bude spremna za prijevoz, a prijevoz ili transfer budu odgođeni iz razloga koji ne podliježu odgovornosti Neostorea, rizik prelazi u trenutku kada Neostore obavijesti Kupca da je Roba spremna za preuzimanje / slanje. U slučaju da nije drugačije ugovoreno, mjesto dostave Robe je u poslovnim prostorijama Neostorea – V. Ravnice 10, Zagreb.
- Prilikom dostave, osim ako nije drugačije ugovoreno, sredstva isporuke, sredstva prijevoza i sredstva zaštite diskrecijska su odluka Neostorea. Trošak dostavljanja Robe snosi Kupac ukoliko nije drugačije ugovoreno. Osiguranje prijevoza ugovara se isključivo uz prethodni pisani zahtjev Kupca. Šteta ili trošak koji nastanu tijekom dostave trebaju se prijaviti bez odlaganja nakon primitka isporuke Robe te ih mora potvrditi sam prijevoznik na tovarnom listu.
- Kupac je obvezan prihvatiti djelomičnu isporuku opravdane količine Robe, i Kupac nema pravo prigovoriti ili odbiti Robu ili bilo koji njezin dio iz razloga manjkova i/ili nedostataka sa te osnove.
- Ako bilo koja isporuka Neostorea bude kasnila zbog nepredvidljivih okolnosti koje su van kontrole Neostorea (npr. trgovački sporovi, znatni prekidi u proizvodnji, prekidi u transportu, nedostatak sirovina, uključujući one sirovine koje su potrebne prethodnim dobavljačima Neostorea, kao i kašnjenja u isporuci od strane dobavljača Neostorea i dr.), Neostore ima pravo odgoditi isporuku tijekom trajanja nepredvidljivih okolnosti. U slučaju kašnjenja dobavljača Neostorea, Neostore je ovlašten raskinuti Ugovor sa Kupcem. Ako se ugovoreni rok isporuke prekorači za više od dva tjedna, Kupac ima pravo otkazati Ugovor. U slučaju iz ovog članka Kupac nema pravo na naknadu štete od Neostorea.
- Ako Neostore ne ispuni rokove isporuke Robe koji su ugovoreni pisanim putem, Kupac može raskinuti Ugovor samo nakon što je omogućio Neostoreu dodatan razuman rok u trajanju od najmanje 14 dana da ispravi okolnost neispunjenja obveze, osim ako isti iznimno nije obvezan dati dodatan rok Neostoreu. Ako se Kupac u pisanoj obavijesti kojom dodjeljuje početni dodatni rok za ispunjenje ne izjasni o činjenici želi li nastaviti sa isporukom Robe ili ima namjeru postupiti po svom pravu da otkaže Ugovor, ili ako Neostore ne primi takvu izjavu u roku od narednih 7 dana, Neostore ima pravo otkazati Ugovor.
Jamstvo i povrat robe
Članak 7.
- Kupac je odgovoran za pregled naručene Robe s ciljem utvrđivanja nedostataka i/ili svojstva za posebnu uporabu i/ili svojstva koja su ugovorena ili propisana. Roba koja nema tražena svojstva smatrati će se da ima materijalne nedostatke, osim ukoliko je Neostore prethodno pisanim putem potvrdio Kupcu da Roba nema određena svojstva, a Kupac je prihvatio isporuku takve Robe.
- Kupac je obvezan obavijestiti Neostore pisanim putem o svim vidljivim i/ili nevidljivim nedostacima Robe bez odgađanja, jer u protivnom gubi pravo koje mu po toj osnovi pripada. Ako Kupac pošalje takvu obavijest bez odgađanja od primitka isporuke Robe, smatrat će se da je obavijest valjano poslana. Nedostaci Robe moraju biti zapisnički utvrđeni, opisani u detaljima a zapisnik ovjeren od strane Kupca. Teret dokaza bit će na Kupcu, uključujući, ali ne ograničeno, na postojanje nedostatka, vrijeme koje je bilo potrebno da se nedostatak uoči i pravovremenost obavijesti o nedostatku. U slučaju skrivenih nedostataka koji nisu pronađeni nakon isporuke Robe, Kupac mora uložiti prigovor u roku od 2 mjeseca od datuma kada je nedostatak pronađen, time da Neostore ne odgovara za te nedostatke koji se pokažu nakon što protekne šest mjeseci od primitka isporuke Robe.
- U pogledu utvrđenja nedostataka Robe, Neostore jamči da će isti ili ukloniti ili Robu zamijeniti sa ispravnom, prema odluci Neostorea. Ako Neostore ne bude u mogućnosti ili situaciji izvršiti uklanjanje nedostatka ili zamjenu Robe, Kupac je ovlašten, prema diskrecijskoj odluci, tražiti sniženje cijene ili raskid Ugovora; međutim, ako se odluči na potonje, Kupac nema pravo tražiti raskid Ugovora zbog neznatnog nedostatka, ali mu pripadaju druga prava iz odgovornosti za materijalne nedostatke uključujući i pravo na popravljanje štete.
- Ako Neostore odluči ukloniti nedostatak, obvezan je snositi sve potrebne troškove u pogledu uklanjanja nedostatka, kao što su troškovi prijevoza, putni troškovi, troškovi rada i materijala, ako i u onoj mjeri u kojoj do istih nije došlo zbog činjenice da je kupljena Roba isporučena na lokaciji koja je različita od lokacije uporabe.
- Ako dođe do kršenja odredbi Ugovora od strane Neostorea u vidu neispunjenja obveza sukladno čl. 411. ZOO, Kupac je ovlašten raskinuti Ugovor i tražiti naknadu štete zbog neispunjenja Ugovora, pod uvjetom da je prethodno poslao opomenu, i ispunio dodatne uvjete propisane mjerodavnim zakonskim propisima, a po kojima nije došlo do ispravljanja kršenja predmetnih odredbi Ugovora ili sniženje cijene.
Cijena Robe
Članak 8.
- „Cijena“ predstavlja iznos koji Kupac plaća Neostoreu za kupovinu Robe. Cijena Robe je definirana Ugovorom. Neostore ima pravo Kupcu dati uvjetni popust u odnosu na svu ili pojedinu Robu.
- Ako, nakon sklapanja Ugovora postane razvidno da postoji opasnost od neplaćanja od strane Kupca, uslijed neispunjenja ugovornih obveza od strane Kupca, a što uključuje, ali nije ograničeno na, prezaduženost ili nesposobnost za plaćanje Kupca ili kašnjenje Kupca u plaćanju dospjelih a neplaćenih računa, Neostore ima pravo obustaviti isporuku Robe koja proizlazi iz Ugovora dok Kupac u cijelosti ne izvrši sva plaćanja ili ne dostavi odgovarajuće osiguranje plaćanja. Nadalje Neostore će biti ovlašten raskinuti Ugovor nakon što bezuspješno protekne dodatan razuman rok odobren Kupcu od strane Neostorea unutar kojeg se ima izvršiti rečeno plaćanje ili dostaviti odgovarajuće osiguranje plaćanja.
- Neostore će ispostaviti fakturu za kupljenu Robu prije isporuke robe. Kupac je dužan svoje obveze isplate Cijene ispunjavati uplatama pripadajućeg iznosa Cijene na račun Neostorea broj (IBAN): HR6223600001103028837 otvoren kod Zagrebačka Banka d.d. ili na drugi račun naznačen u fakturi koju je na temelju Ugovora Neostore izdao Kupcu pri čemu će se smatrati da je uplata izvršena s danom kada su sredstva pristigla na naznačeni račun i Neostore s njima može slobodno raspolagati. Ako Ugovorom nije drugačije određeno, Kupac se obvezuje naknade platiti Cijenu na temelju fakture koji će biti dostavljeni Kupcu, s dospijećem plaćanja u roku od tri dana od dana izdavanja pojedine fakture, osim ako je na fakturi drugačije naznačeno kao u slučaju kada naknada dospijeva danom izdavanja fakture ili nekim drugim ugovorom specificiranim događajem
- U slučaju prestanka Ugovora na bilo koji način, uključivo i slučaj raskida Ugovora iz bilo kojeg razloga, Neostore ima pravo zadržati sve eventualno primljene iznose do dana prestanka Ugovora na ime Cijene plaćenih kao predujam.
- U slučaju da je Neostore Kupcu Ugovorom odobrio popust na određenu Robu, a Neostore raskine Ugovor zbog Kupčeve povrede Ugovora, Kupac gubi pravo na popust te Neostore ima pravo naplatiti i razliku između iznosa Cijene s popustom te punog iznosa Cijene. Kupac je dužan takvu razliku platiti u roku od 15 dana od raskida Ugovora.
Komunikacija Stranaka
Članak 9.
- Osim ako nije drugačije izričito propisano drugim odredbama Ugovora ili Općih uvjeta, sva i bilo kakva međusobna očitovanja između Neostorea i Kupca bit će valjana isključivo ako su sačinjena u pisanom obliku, poslana i zaprimljena od druge stranke, te se ista mogu uputiti drugoj stranci na način:
-
-
- neposredno predati drugoj stranci uz uvjet da ta stranka potpiše da je primila pismeno i naznači datum zaprimanja i/ili
- poslati preporučenom poštom uz povratnicu na adresu druge stranke koja je navedena u uvodu Ugovora i/ili
- poslati putem javnog bilježnika i/ili
- poslati putem elektroničke pošte na e-mail adresu druge stranke koja je e-mail adresa navedena u Ugovoru.
-
- Prioritetan način pisane komunikacije između Neostorea i Kupca odvijat će se putem elektroničke pošte na e-mail adrese definirane u Ugovoru, osim ako način pisane komunikacije nije izričito propisan drugim odredbama Ugovora ili ovih Općih uvjeta.
- U slučaju da bilo koja od stranaka, za vrijeme dok Ugovor nije do kraja izvršen, promijeni adresu ili e-mail adresu dužna je odmah, a svakako u roku 7 (sedam) dana pisano obavijestiti drugu Stranku, o promjeni svoje adrese na način kako je to propisano u članku 9. ovih Općih uvjeta.
- Smatrat će se da su valjane adrese Stranka za međusobnu prepisku, u smislu odredaba ovog članka 9. Općih uvjeta, one koje su navedene u zaglavlju Ugovora.
- Stranke će Ugovorom odrediti osobe koje su ovlaštene davati naloge, informacije, vršiti komunikaciju te davati upute u pogledu pitanja koja nastanu u vezi s izvršavanjem prava i obveza iz Ugovora.
- Sklapanjem Ugovora Kupac izričito pristaje:
- da se svako pismeno koje mu bude upućeno preporučenom pošiljkom, na adresu navedenu u Ugovoru, ili na drugu adresu o kojoj je pisanim putem obavijestio Neostore na način kako je to propisano u članku 9. ovih Općih uvjeta, a bude vraćeno neuručeno, smatra valjano dostavljenim s danom kada je preporučena pošiljka otposlana;
- da će se svako pismeno koje mu bude upućeno elektroničkom poštom na e-mail adresu navedenoj u Ugovoru smatrati valjano dostavljenim u trenutku kad je zabilježeno njegovo slanje na odlaznom poslužitelju Neostorea;
- da će se svaka Isporučevina smatrati u svakom slučaju valjano isporučenom Kupcu ako ju je Neostore dostavio Kupcu putem e-mail adrese navedene u Ugovoru i/ili učinio dostupnim Kupcu putem jednog ili više servisa za pohranu podataka (tzv. „cloud servis“) kao što je primjerice, no ne isključivo: Dropbox, Microsoft OneDrive, Google Disk i sl. te o tome obavijestio Kupca na način opisan u ovom članku 9. Općih uvjeta.
Povjerljivost
Članak 10
- Svi podaci, informacije, podaci o metodologiji rada, izvješća i svi dokumenti i materijali koje Stranke sačine zajednički ili koje jedna od Stranaka preda drugoj usmenim, pisanim, elektroničkim ili bilo kojim drugim putem za vrijeme ugovaranja budućeg posla, obavljanja ugovorenog posla te nakon završetka istog, te svi prilozi i podaci o detaljima projekata Kupca ili načinu rada Stranaka (sve navedeno zajedno “Podaci“) predstavljaju poslovnu tajnu te Stranke tu poslovnu tajnu neće ustupati, pokazivati, umnožavati i na bilo koji drugi način učiniti dostupnom trećim osobama bez prethodnog pisanog odobrenja druge Stranke.
- Niti jedna Stranka neće biti odgovorna za otkrivanje Podataka koji su već poznati javnosti, ili koji se moraju otkriti na temelju zakona, sukladno zahtjevu nadležnog tijela, kao i Podataka koje je nužno otkriti u obavljanju predviđene svrhe Ugovora, te je Neostore uvijek ovlašten distribuirati Podatke, unutar vlastitog trgovačkog društva kao i prema trećim osobama suradnicima Neostore odnosno trećim osobama s kojima dolazi u kontakt radi izvršavanja svrhe Ugovora, a što se sve neće smatrati nikakvim kršenjem odredaba o tajnosti Podataka.
- Kupac je obvezan odmah prilikom potpisa Ugovora, a najkasnije prilikom predaje bilo koje dokumentacije Neostore jasno i izričito označiti koji dokumenti i Podaci eventualno predstavljaju poslovnu tajnu ili neku drugu tajnu koju je potrebno čuvati, te istom prilikom dostaviti Neostoreu popis pravila o postupanju sa navedenom dokumentacijom odnosno Podacima, s time da je Neostore uvijek ovlašten istu dokumentaciju distribuirati sukladno odredbi ovog članka ovih Općih uvjeta.
- Stranke će obradu osobnih podataka radi izvršavanja prava i obveza iz Ugovora obavljati sukladno svim primjenjivim propisima o zaštiti osobnih podataka, a u prvom redu kako je to propisano Uredbom (EU) 2016/679 Europskog parlamenta i Vijeća od 27. travnja 2016. o zaštiti pojedinaca u vezi s obradom osobnih podataka i o slobodnom kretanju takvih podataka te o stavljanju izvan snage Direktive 95/46/EZ (Opća uredba o zaštiti podataka) i Zakonom o provedbi Opće uredbe o zaštiti podataka (Narodne novine broj 42/2018) te je Neostore o zaštiti osobnih podataka koju obavlja u bilo kojem svojstvu na svojim mrežnim stranicama objavio posebnu Obavijest o zaštiti osobnih podataka ispitanika.
Trajanje i prestanak Ugovora
Članak 11.
- Ako nije drugačije uređeno Ugovorom, Ugovor se sklapa na određeno vrijeme do ispunjenja svih međusobnih obveza Stranaka.
- Ugovor u svakom slučaju ostaje na snazi sve do trenutka kada Neostoreu budu isplaćene sve Naknade i/ili Cijena koje mu pripadaju sukladno Ugovoru i ovim Općim uvjetima. U slučaju raskida Ugovora, Neostore ima pravo na naknadu za sve Usluge koje su djelomično ispunjene sukladno članku 2., stavku 2.6. Općih uvjeta.
- U slučaju da Kupac krši bilo koju odredbu iz ovih Općih uvjeta, a osobito u slučaju da ne podmiri Neostoreu Naknadu ili Cijenu sukladno Ugovoru i Općim uvjetima, Neostore je ovlašten raskinuti Ugovor, bez otkaznog roka i to na način da Kupcu uputi izjavu o otkazu preporučenom poštom na adresu Kupca. U slučaju raskida Ugovora, Kupac je dužan u roku od 15 dana nakon raskida Ugovora, preuzeti svu dokumentaciju koja se odnosi na njegovo poslovanje, a koja se nalazi kod Neostorea. U slučaju da Kupac ne preuzme takvu dokumentaciju Neostore je ovlašten uništiti takvu dokumentaciju bez prava Kupca na bilo kakvu naknadu u odnosu na istu.
- U slučaju raskida ovog Ugovora, Neostore nije odgovoran, nakon raskida ugovora, pružati bilo kakve daljnje Usluge iz Ugovora Kupcu ili mu isporučiti već naručenu Robu, pružati bilo kakve informacije državnim niti bilo kojim drugim tijelima, sastavljati bilo kakve izvještaje za Kupca, niti izvršavati bilo kakve druge poslove koje se odnose na obveze Neostorea iz Ugovora.
Završne odredbe
Članak 12.
- Na Opće uvjete primjenjuje se hrvatsko pravo te će pravni odnos između Neostorea i Kupca biti uređen u skladu s odredbama hrvatskog prava, kao mjerodavnog prava. Za svaki spor koji nastane iz Ugovora i/ili Općih uvjeta biti će nadležni isključivo sud u Zagrebu.
- Ako bi neke odredbe Ugovora ili ovih Općih uvjeta bile ili postale pravno nevaljane, ili se inače u Ugovoru ispostavi neka ugovorna praznina, navedeno neće utjecati na valjanost ostalih odredbi. Stranke će u opisanom slučaju Ugovor odgovarajuće izmijeniti ili dopuniti valjanom odredbom koja je po svojem sadržaju, smislu ekonomskoj svrsi i značenju najbliža onome što su Stranke željele ugovoriti, odnosno, što bi bile ugovorile da su nevaljanu odredbu ili ugovornu prazninu imale u vidu.
- Stranke će sve eventualne nesporazume u vezi ovih Općih uvjeta i/ili Ugovora te odnosa koji iz njih proizlaze pokušati riješiti mirnim putem, a u slučaju svih i bilo kakvih sporova koji proizlaze iz Ugovora i/ili Općih uvjeta i u vezi s njima, uključujući i sporove koji se odnose na pitanja valjanog nastanka Ugovora, povrede ili prestanka, kao i na sve pravne učinke i posljedice koji iz toga proistječu, ili mogu proisteći, nadležan je stvarno nadležni sud u Zagrebu te je mjerodavno pravo Republike Hrvatske.
- Naslovi nad pojedinim odredbama ovih Općih uvjeta i/ili Ugovora služe samo u svrhu lakšeg snalaženja i nemaju značenje za određivanje prava i obveza Stranaka kao niti sadržaja tih odredaba
- Neostore ima pravo u svakom trenutku jednostrano izmijeniti i/ili dopuniti ove Opće uvjete. Izmjene i dopune ovih Općih uvjeta objavljuju se i dostupne su na uvid na mrežnim stranicama Neostorea. Izmjene i dopune Općih uvjeta stupaju na snagu i primjenjuju se po proteku roka od 15 (petnaest) dana od dana s kojim su učinjene dostupne Kupcu, a danom s kojim je Neostore o istima obavijestio Kupca. Smatrat će se da je Neostore obavijestio Kupca o izmjeni Općih uvjeta slanjem e-mail poruke kojom ga upućuje na izmjenu Općih uvjeta. Smatrat će se da je Kupac upoznat sa i da se usuglasio s izmjenama i dopunama ovih Općih uvjeta ako u roku od 15 dana ne prigovori pisanim putem Neostoreu na takve izmjene Općih uvjeta. U slučaju izmjena Općih uvjeta na odnos stranaka se primjenjuju izmjene Općih uvjeta, osim ako Kupac ne prigovori primjeni takvih izmjena Općih uvjeta. U slučaju prigovora Kupca na izmjenu Općih uvjeta na odnos Stranaka primjenjivat će se odredbe Općih uvjeta koje su bile na snazi u trenutku sklapanja Ugovora.
- U slučaju prigovora Kupca sukladno prethodnom stavku 12.5 ovih Općih uvjeta, Neostore pridržava pravo na otkaz Ugovora uz otkazni rok od 7 (sedam) dana.
- Ovi Opći uvjeti stupaju na snagu dana 01.03.2025.